De Koetjesreep

About project

The Belgian Chocolate Group commissioned me to rebrand De Koetjesreep. They wanted a completely new, modern brand identity that appeals to young people, along with corresponding media campaigns to highlight the rebranding of De Koetjesreep.

Live Project
Client
The Belgian Chocolate Group

Old Koetjesreep

The old De Koetjesreep wrapper had an old-Dutch style, featuring an illustration of a cow. Additionally, the logo also included a serif font, commonly found in older brands and designs aiming to achieve a more classic look.

Een foto van de oude klassieke Koetjesreep wikkel, waarop een tekening van een koe staat met het oude logo hiernaast.

Concept Board

In the concept board of this project, the color choices of purple-orange and beige, along with bold and italic typography, are defined alongside various mood images. These vibrant colors were chosen for a direct contrast against the old De Koetjesreep brand identity. The same applies to the typography, which is now sans-serif. This way, the overall appearance of the brand is much more modern and appealing to a younger audience.

Het conceptbord van het Koetjesreep project, waarbij de kleurkeuzes, paars-oranje en beige, samen met schreefloze en cursieve typografie zijn vastgelegd tussen diverse sfeerafbeeldingen.

Logo

For the logo of the revamped De Koetjesreep, I incorporated the design principles from the concept board to ensure a modern transformation of the product. The typography for the wordmark is bold and italic, while the slogan is thin for contrast. The icon depicts the shape of a piece of chocolate with a bite taken out of it, forming the silhouette of a cow, which captures the essence of the original De Koetjesreep wrapper in a modern way.

De nieuwe logo's voor De Koetjesreep met minimalistische en cursieve vormgeving in verschillende vormen, waaronder een zwarte en een witte variant.

Wrapper Front

For the front of the revamped De Koetjesreep wrapper, I positioned the logo centrally with the vibrant purple-orange color in the middle, accompanied by a clear indication that the wrapper has been updated in a text box to the right of the logo. To maintain the right balance and give the bar a more striking appearance, the edges on the sides of the wrapper are colored beige.

De voorkant van de nieuwe Koetjesreep wikkel, met beige strepen aan de zijkanten en een paars-oranje verloop in het midden, inclusief met het logo en de tekst ''Totaal vernieuwd!''

Wrapper Back

For the back of the wrapper, I reversed the colors by placing purple-orange stripes on the sides and a beige color in the middle. I made the text for the ingredients list and the barcode black because doing so makes the longer text more comfortable to read, and it provides more visual variation.

De achterkant van de nieuwe Koetjesreep wikkel, met paars-oranje strepen aan de zijkanten en een beige verloop in het midden, inclusief info over de reep, waaronder de ingrediënten en houdbaarheidsdatum.

Roll-out Banner

On this banner, a discount promotion for the revamped De Koetjesreep is advertised. I have emphasized this promotion further by adding an angled colored section located in the center. Additionally, I have used the color contrast to clearly distinguish between the different components of the poster.

De roll-out banner voor een kortingsactie van De Koetjesreep, waarin de actie is uitgelicht met kleurvlakken en dik gedrukte teksten.

Quiz App

Finally, I designed a De Koetjesreep app with a giveaway in the form of a quiz spanning multiple pages. On the main page, there's an image of the De Koetjesreep chocolate bar with a play button that starts the quiz. Each page features three logos at the bottom for users to share the app on social media.

De Koetjesreep app voor een winactie in de vorm van een quiz met meerdere pagina's, waarbij in de eerste pagina een afbeelding van de reep met een knop om de quiz te beginnen staat.
there's more

View more work here

Home

The home page

Portfolio

My projects

Contact

The contact page